Friške i ukusne Fridrihove gljive

Naše gljive iz pogona u Sesvetskom Kraljevcu i u tvornici u Garešnici imaju svu brigu “Tommyjevih” djelatnika doslovce do zadnje karike. Do potrošača. I zato ih, baš vam s ponosom to kažemo, i kupci kod kuće mogu degustirati upravo ovako kao i mi.

Nakon posjeta Garešnici, pitoresknom moslavačkom mjestašcu, više nikada neozbiljno nećemo shvaćati izjavu kako nešto raste kao gljiva poslije kiše. Nećemo, jer gljiva mažena s dovoljno vode, temperaturom od 17 stupnjeva, 90-postotnom vlagom u zraku uistinu raste milimetar na sat. Već 10. dana od početka uzgoja na ostacima slame i pilećeg stajnjaka niče joj pup. Tri tjedna od početka ciklusa spremna je za branje, a već sutradan pod prozirnim celofanom, onako svježa, čista, zrela, nalazit će se na policama “Tommyjeva” maloprodajnog trgovačkog lanca.
U onom trenutku kada kupac s paketa punoga gljiva skine zaštitnu foliju, bez termičke obrade može ih odmah degustirati. Upravo kako nam je to u Fridrihovoj gljivari u Garešnici Petar Fridrih, druga generacija obitelji što je gljivama osvojila hrvatsko tržište, zorno pokazao svojim primjerom.

Počeli prije 35 godina

– Kažete sve još miriše na gljive?! Mi smo se već na taj miris navikli pa ga ne osjećamo tako intenzivno. Gljiva je osjetljiv organizam, osjetljiva je na temperaturne promjene. S njom treba postupati nježno i zato nas jako raduje da se u “Tommyju”, već 15 godina našem poslovnom partneru, upravo tako prema njoj ponašaju. Naše gljive iz pogona u Sesvetskom Kraljevcu pokraj Zagreba i u tvornici u Garešnici, kupljenoj 2000. godine, imaju svu brigu “Tommyjevih” djelatnika doslovce do zadnje karike. Do potrošača. I zato ih, baš vam s ponosom to kažemo, i kupci kod kuće mogu degustirati upravo ovako kao i mi u tvornici. Dakle, čim se skine celofan, bez pranja, bez skidanja kožice, onako friške i ukusne – kaže Petar.
Gljive su u zagrebačku obitelj Fridrih ušle prije više od 35 godina, kroz eksperimentalni nacionalni poljoprivredni program. Tada su u Hrvatskoj praktički bile nepoznanica, no kada su zaokupirali pažnju Marijane i Ivana Fridriha, malo pomalo su zagrebački restorani, novootvorene pizzerije, a potom i tržnice počele tražiti sve veću količinu ovog sočnog proizvoda. S rastućom potrebom rasli su i Fridrihovi kapaciteti, pa su od prva dva plastenika narasli do tjedne proizvodnje od čak 28 tona. Kroz ekspanziju nacionalne potražnje, obitelj Fridrih je shvatila nužnost osiguranja stabilnog, sigurnog, pouzdanog partnera za područje juga Hrvatske. Sve su to prepoznali u “Tommyju”. – Sva naša tadašnja razmišljanja i procjene o njihovoj pouzdanosti, mogućnosti ostvarivanja dugoročne suradnje i stvaranju kvalitetnog odnosa pokazala su se točnima. Surađujemo već dugi niz godina, oni su jedan od naših najozbiljnijih partnera, a ono što naš odnos čini stabilnim je velika doza sigurnosti koju su nam pružali i u najvećim potresima na našem trgovačkom tržištu. Da, i u krizi koja je proteklih mjeseci stvarala pukotine u tom sektoru. Nama kao proizvođačima iznimno znači imati partera koji stoji iza vas i u takvim trenucima. Partnera što njeguje i poštuje domaće plodove, drži se svoje riječi. I brine o našem proizvodu onako kako i mi to sami radimo. To pokazuje i poštovanje prema našim kupcima – ne krije riječi hvale Petar.

Osamdeset radnika

Obitelj Fridrih pomno prati svjetske trendove, što se vidi i po pakiranju njihova proizvoda u posudice od pola kilograma, koje su prvi, još prije 17 godina, plasirali na domaće tržište. Iz njihovih pogona vlastitim transportnim sustavom na pakiranje dolaze tri osnovna proizvoda – bijeli i smeđi šampinjon, te bukovače, od čega čak 85 posto odlazi na police trgovačkih lanaca. Velika očekivanja imaju i od uzgoja shitaki gljiva s kojim su krenuli u eksperimentalnu proizvodnju.
– Moji su roditelji tako počeli sa šampinjonima, i od eksperimentalnog projekta cijelu obitelj stavili na poziciju vodećih hrvatskih gljivara po pitanju kapaciteta. Kako bismo osigurali savršenu kvalitetu, imamo vlastitu logistiku, osam prijevoznih jedinica, super moderan 24-satni računalni nadzor u halama realiziran preko EU nepovratnog novca. Tu su i Global GAP, IFS certifikati i poslovanje po ISO normama. Ali i 80 radnika, po 40 u svakoj gljivari, i naše pažljive beračice čijim rukama gljive brenda Fridrih dolaze do kupaca. Jesmo li ponosni? Jesmo. S “Tommyjem” kao partnerom našli smo put do naših vjernih kupaca. Put koji stalno raste, grana se i širi, što nas jako raduje– kaže Petar Fridrih.